CULTURES - NORTHLAND


Rok: 2002
Gatunek: strategiczna
Platforma: PC

9.27/10


Zaloguj się aby ocenić grę

Cultures - Northland

Cultures - Northland, gra strategiczna wydana w 2002 roku przez Funatics Software. Gra ukazała się dla komputerów PC (Windows / Linux), Macintosh oraz dla urządzeń przenośnych iPad.

Northland jest trzecią już odsłoną cyklu Cultures. Tytuł ten, gatunkowo balansujący na krawędzi między strategią czasu rzeczywistego i opowieścią o przygodach grupy bohaterów, wyrósł jako konkurencja dla popularnych Settlersów. Zespół Funatics Development niewątpliwie uczy się na błędach rywali i, mimo niezmienionej grafiki czy udźwiękowienia, ma do zaoferowania szereg nowości oraz udogodnień. Dotychczasowa linia fabularna zostaje zachowana, powracają postacie znane z poprzedniczek – peregrynacja Bjamiego, Cyry i Sigurda nie kończy się po zwycięstwie nad wężem Midgardu, tym razem spieszą z pomocą Hatschiemu, a po piętach depczą im siły zła, którym uda się nawet przedostać w szeregi naszej drużyny.


Jednak Cultures Northland jest przede wszystkim realistycznym symulatorem życia Wikingów na dalekiej Północy, a słowo „realizm” nie pada tutaj przypadkowo. Twórcy gry kładą największy nacisk na rozwój społeczności, dlatego zwolennicy potyczek bitewnych mogą być nieco znużeni, przynajmniej na początku, gdy przyjdzie im cierpliwie wykarmić, wychować i wykształcić przyszłych wojaków, a dopiero tak wyszkolonych posłać w bój. Dobra znajomość oręża rychło się przyda, zwłaszcza że Funatics obiecują większą różnorodność potencjalnych wrogów – ich zaawansowanie będzie uzależnione od poziomu wybranego przez gracza. To dobry hint dla tych, którzy chcą się skupić wyłącznie na budowaniu wirtualnej osady. Rozgrywka bez dobrze rozwiniętego zmysłu ekonomicznego może nastręczać pewnych trudności – żeby wioska przypominała tchnący energią i sprawny organizm przyda się wyjątkowa podzielność uwagi. Należy zadbać nie tylko o przyrost naturalny, ale także umiejętnie rozdzielić zadania i posłać zwiadowców, by nadzorowali postęp wszelkich prac. Komputerowo wygenerowane postacie nie są już tylko małymi trybikami w wielkiej machinie życia – to przede wszystkim ludzie i jako tacy wymagają odpowiedniej zachęty.


W trakcie gry dysponujemy ośmioma misjami głównymi i licznymi zleceniami pobocznymi. Znajdzie się też coś dla fanów trybu single- czy multiplayer, jak również spora liczba plansz bitewnych.


Ostatnia modyfikacja: 23 wrzesień 2016




Przeczytaj FAQ - pytania i odpowiedzi.

Macie pytania? Zapraszamy na nowe FORUM. (logowanie przy pomocy poświadczeń z serwisu 16bit.pl)

Komentarze

Nie napisano jeszcze komentarzy do gry CULTURES NORTHLAND.

Napisz komentarz


Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze.