Tony Hawk's: Underground



Seria Tony Hawk's Pro Skater może być podzielona na dwie grupy: Tony Hawk's Pro Skater części od 1 do 4 oraz gry wydane po Tony Hawk's Pro Skater 4. W pierwszych trzech grach poziomy były stosunkowo zachowawcze i dość małe a gracze mieli ograniczony czas na wykonanie jak największej liczby trików na desce. W drugiej grupie gier, do której należy Tony Hawk's Underground (THUG), poziomy są dużo większe, a zadania muszą być odnajdywane i realizowane jeden po drugim przez graczy. Osobiście preferuję klasyczne podejście z pierwszych części. Underground jest krokiem naprzód i wprowadził kilka nowatorskich rozwiązań.

Po raz pierwszy w serii pojawia się element fabularny. Moim zdaniem ten element gry jest bardzo okrojony i na pewno nie można powiedzieć, że jest na poziomie RPG. Choć jest kilka elementów w fabule, które mogą zaskoczyć. Należy zaznaczyć, że historia łączy wszystkie elementy gry w całość.

Mechanika gry to jedna z nowowści w grze. Nasi bohaterowie od teraz mogą poruszać się pieszao oraz - co ciekawe - prowadzić pojazdy! Chodzenie na piechotę sprytnie wydłuża combosy. Dzięki temu gracz może szybko uzyskać wyższe poziomy. Z drugiej strony, zastanawiam się po co wogóle wprowadzono interaktywne pojazdy. Raz, że nie wprowadzają nic do rozgrywki to jeszcze zachowują się jak dywan z przymocowaną do niego wrotką.

Podobnie jak w poprzednich częściach gry, zadania mogą być nużące, ale tym razem gracze mają do wyboru różne poziomy trudności. Osoby, które doskonale opanowały triki z poprzednihc części, powinny od razu wybrać tryb eksperta. Zdobywanie ulepszeń zostało zmienione i zachęca do eksperymentowania.

Najwięcej frajdy w THUG dostarcza bicie własnych rekordów. Lokacje i poziomy są jednymi z najlepszych w całej serii Tony Hawk's. W grze znajdziemy kilka trybów jak Firefight, Graffiti czy Trick Attack.

Zostawmy na chwilę rozgrywkę. To co budzi największy podziw i szacunek do projektantów gry to opcje personalizacji. W Ungerground gracz może tworzyć własne zadania, triki, parki, a nawet deski. Każda z tych opcji jest intuicyjna i przyjazna dla użytkownika. Szczególnie podoba mi się tworzenie trików, które pozwala na wykorzystanie praktycznie każdej animacji w grze. Zastanawiam się czy autorzy gry nie za bardzo poszli w personalizację niż w samą fabułę?

Zadania w grze to schemat - kopiuj-wklej - jak w Tony Hawk's Pro Skater 4. Myślę, że to ukłon w stronę fanów pierwszych części gry. Autorzy chcieli wprowadzić nowy typ rozgrywki starając się nie rozczarowywać graczy ceniących poprzednie części. Niektórzy twierdzą, że mniej znaczy więcej, ale Underground udowadnia, że dostarczając nowych wyzwań fabularnych, też można się świetnie bawić. Dziś możecie przypomnieć sobie tę grę, pobierając ją z tego linka Tony Hawkk's Pro Skater: Underground.

Data publikacji 2024-09-13